Czy warto uczyć młodzież metodą projektową? Zdecydowanie tak.
Czy warto uczyć ich angielskiego? Zdecydowanie tak.
Czy warto kłaść nacisk na kompetencje miękkie?
Tu również zdecydowanie tak.
Na Uniwersytecie Południowej Danii SDU w Sonderborgu doskonaliliśmy pracę metodą projektu. Praca projektowa jest obowiązkowym elementem studiowania na duńskich uczelniach. Wśród studentów SDU tylko 20% to Duńczycy! Wizyta tu uświadomiła nam, że elementy edukacji, które wdrażamy i promujemy w naszej szkole, przygotują naszych uczniów do studiowania na renomowanych uczelniach europejskich, a to, co robimy ma sens.
ALE TO NIE WSZYSTKO!
W VIA University College przekonaliśmy się, że edukacja może być oparta na eksperymentach, badaniu i doświadczeniu. To świetna perspektywa rysująca się przed naszymi przyszłymi inżynierami. Z kolei pani prof. Line Lindhardt Egsgaard przekonuje, że AI dynamicznie zmienia branżę nowych technologii, a my jesteśmy uczestnikami tych zmian. Prof. Eve Hoggan z Aarhus University zaprosiła nas w podróż wgłąb naszego umysłu. Rozmawialiśmy m. in. o mechanizmach, które pomagają nam uczyć się, ale też pozwalają odkryć i dopasować zdolności każdego z nas do odczuwania, komunikowania się i odnajdywania w relacjach z innymi.


















